Selasa, 10 Januari 2012

Thanks, Forum Pergh! but no thanks


Penulis start berforum dalam tahun 2006 di Putera.com dan pada mulanya penulis berforum untuk mengumpul maklumat berkaitan dengan tesis projek tahun akhir. Somehow, penulis semakin aktif berforum dan mula join tapak forum lain seperti sifoo.com dan pergh.com.

Penulis percaya dengan kebebasan bersuara. Penulis merasakan bahawa idea dan pandangan perlu dikongsi bersama. Walaupun idea atau cadangan itu pada mulanya tidak berapa bernas, tapi dengan adanya perbincangan dan kritikan, idea itu akan menjadi bertambah baik dan boleh dipraktikkan.

Apa yang penulis nak ceritakan, penulis ada join KKP (Komik Komuniti Pergh!) dan penulis akui penulis cukup minat dengan aktiviti berkomik. Tapi ada satu post penulis yang mungkin agak keterlaluan dan tak sesuai untuk golongan kaum hawa. Dan kerana post itu juga penulis kena hentam dengan agak keras.

Penulis tak nafikan yang post tu agak keterlaluan, tapi ia bukan kali pertama berlaku. Ada gak ahli forum lain yang contribute komik yang berbaur unsur lucah tapi kenapa diorang tak kena hentam? Ada unsur pilih kasih kah?

Elemen macam ni la yang buatkan penulis tawar hati untuk terus post komik di KKP. Tiada atmosfera untuk mengembangkan kreativiti dan mentaliti. Suasana dan platform untuk berkongsi idea dan bakat menjadi pentas untuk mengkutuk dan menghapus semangat pendatang baru.

Walaupun ada yang minta penulis kembali berkarya semula, tapi penulis dah tak minat untuk kembali ke Pergh. Penulis lebih selesa post kan karya penulis di blog kecil ni..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Takkan baca je? Komen sikit..

Link