Khamis, 25 November 2010

Potret Nurul Mazira – progress II

Bersambung dari post sebelum ini..

Lepas aku buat color blocking, aku mula cleanup mana-mana bahagian yang tak berkenaan guna mask layer. Aku tak gunakan eraser tool sebab bagi aku mask memberi lebih banyak ‘control’ kepada artwork aku. Aku mula start detailkan bahagian mata dan mulut.

potretMaziraCousin_progress03

Lepas beberapa ketika, inilah hasilnya.Tapi muka si lelaki tu nampak gelap plak, so aku guna palette yang cerah sket dan mula touchup sket. By the way, aku guna brush tool dengan opacity 50% dan flow 50% untuk blending. Aku dah jarang guna smudge tool sebab susah nak kawal dan juga melambatkan PC aku.

potretMaziraCousin_progress04

Hurmm.. nampak macam pakai bedak la plak. Takper.. Boleh adjust lagi lepas ni. Tapi buat masa ni kena stop dulu. Masa untuk draw rambut dan baju plak.

potretMaziraCousin_progress05

Bersambung ke post seterusnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Takkan baca je? Komen sikit..

Link