Jumaat, 26 November 2010

Potret Nurul Mazira – progress III

Bersambung dari post sebelum ni.

Kali ni aku touchup baju plak. Aku guna brush tool dengan opacity 35% dan flow 100%.

potretMaziraCousin_progress06

Lepas dah berpuas hati dengan baju, aku blendkan warna-warna kat area muka guna smudge tool dan brush tool.Untuk bahagian yang kasar (rambut, kening, misai) aku gunakan smudge tool dengan hardness 100%. Untuk brush tool plak aku guna opacity antara 25%-50%.

potretMaziraCousin_progress07

Sampai tahap ni, artwork ni dah hampir siap tapi overall artwork nampak flat. Maybe sebab warna latar belakang tu hampir sama dengan warna baju. Jadi aku draw outline dengan pen tool dan apply stroke saiz 6px.

potretMaziraCousin_progress08

Finally aku flatten semua layer dan duplicate layer baru dan setkan blending mode sebagai Overlay 75%. Aku turunkan tanda tangan dan kecikkan 50% dari saiz asal.

potretMaziraCousin_progress09

Time to move on to the next artwork.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Takkan baca je? Komen sikit..

Link