Sabtu, 2 April 2011

Adobe Photoshop versi Bahasa Malaysia

Baru-baru ini, Adobe Photoshop telah mengeluarkan siri Adobe Creative Suit (CS) dalam versi Bahasa Malaysia. Penulis telah berjaya mendapatkan satu salinan Adobe Photoshop CS4 dan mencuba sendiri di komputer penulis. Ini antara beberapa screenshot perisian Adobe Photoshop CS4 versi Bahasa Malaysia. Dibawakan eksklusif hanya di Kidd Kanvas.

Photoshop BM Splash Photoshop Screen Photoshop Screen New Photoshop Screen Menu

Ada beberapa translasi yang melucukan. Tapi secara keseluruhannya nampak not bad. Ada sesiapa yang berminat untuk dapatkan Adobe Photoshop versi Bahasa Melayu ni?

 

Sebenarnya…

 

APRIL FOOL!

Ini adalah screenshot perisian Adobe Photoshop CS4 yang penulis ubah sendiri dengan menggunakan.. well.. Adobe Photoshop juga. Sebenarnya ini adalah antara latihan photomanipulation. Dulu penulis rajin gunakan Photoshop untuk buat photomontage dan editing. Jadi untuk mengelakkan skill tu berkarat, penulis sekali-sekala ‘lepaskan geram’ dengan buat latihan macam ni. Dalam photomanipulation, perkara yang perlu diingat adalah ‘editing yang dibuat hendaklah halus (subtle) sehingga tidak dapat dibezakan dengan yang asal’.

Siapa kata penulis hanya pandai melukis sahaja? (senyum).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Takkan baca je? Komen sikit..

Link