Sabtu, 2 April 2011

Artwork lama – Mockup film poster

Pada tahun 2006, penulis masih lagi menggunakan Adobe Photoshop 7 walaupun ramai kawan-kawan penulis yang dah mula menggunakan Adobe Photoshop CS. Walaupun masih baru dan mempunyai splash screen yang cantik (bulu-bulu yang yang berwarna-warni), Photoshop CS masih lagi tidak stabil dan selalu freeze bila buat artwork yang besar.

Ini antara artwork yang penulis dapat banggakan. Bukan sahaja artwork ni mempunyai visual yang menarik (imej lelaki yang keluar dari air dan kelihatan muda), tetapi juga mempunyai saiz dimension yang besar (3508 x 4961 pixel)! Dan penulis hasilkan poster ni dengan Adobe Photoshop 7. Cool, huh?

Cool Poster 02

Kalau ada yang tak percaya, boleh klik pada imej dan download sendiri. Hati-hati ya. Saiznya boleh mencecah 8.39MB.

By the way, poster ini adalah sebahagian daripada assignment untuk menghasilkan poster filem dengan menggunakan tema Cool. Penulis ambil imej daripada iklan Levis. Sayangnya iklan tu dah hilang daripada simpanan penulis.

Buat masa sekarang, penulis masih setia dengan Photoshop CS4 dan Illustrator CS3, walaupun ramai kawan-kawan penulis yang memujuk supaya bertukar ke CS5. What can I say, penulis kan degil orangnya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Takkan baca je? Komen sikit..

Link