Rabu, 15 Jun 2011

Log Blog

Ini adalah log/rekod kepada sebarang perubahan dalam blog ini. Ia bertujuan untuk merakamkan sebarang aktiviti yang berlaku dalam blog ni. Post ini akan dikemaskinikan dari semasa ke semasa.

18/6/2001 : Akhirnya semua links dan pautan telah dibaiki. Blog is up and running seperti biasa. Hamba menjemput beberapa penulis jemputan untuk sama-sama memeriahkan blog hamba ini. Semoga hikayat pereka grafik akan berkembang dan melebarkan sayapnya di ruang maya ini.

Screenshot untuk blog setakat ini:

logBlog01

Jumlah pageview adalah 3565.

15/6/2011: Pertukaran daripada 'Diari Seorang Pereka Grafik Picisan' kepada 'Hikayat Seorang Pereka Grafik Picisan'. Perkataan 'Hikayat' digunakan manakala perkataan 'Diari' digugurkan sesuai dengan tema pengembaraan dan pencarian kebernasan. Beberapa elemen baru juga dimasukkan seperti Tab dan juga slideshow untuk memudahkan navigasi. Typeface yang digunakan adalah Lucida Sans untuk post dan Georgia untuk sidebar. Warna tema yang digunakan adalah hitam, putih dan oren.

Banner baru juga digunakan dengan stail ala Hikayat Merong Mahawangsa. Laman Let's Crate digunakan untuk hosting gambar-gambar buat sementara waktu. Walaupun saiz agak terhad, namun ia tidak resize dan compress image yang diupload.

BlogBanner

14/6/2011: Layout dan template baru daripada Free Blogger Template. Banyak lagi yang perlu diperbaiki. Mukataip bertukar menjadi Arial dan Helvetica tanpa sebarang sebab. Gadget dan sidebar berubah kedudukan dan ada beberapa gadget yang tidak dapat dialihkan kerana di'lock'kan.

Cuba bereksperimen dengan banner baru. Walaupun tidak berapa menjadi tetapi potensi untuk menggunakan banner yang diubahsuai dapat dikenalpasti.

banner2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Takkan baca je? Komen sikit..

Link