Selasa, 21 Jun 2011

PC Diserang Virus

Start Log : 21:6:2011 5:51 pm>>


Location : Plaza Alam Sentral>>


START OF MESSAGE:


Semua PC di Kedai Print Cepat diserang Virus. Jenis virus dan jumlah kerosakan masih belum dapat dikenal pasti. Virus ini melumpuhkan sistem networking dan juga melambatkan kerja-kerja printing. Banyak data yang hilang, mujur ia cuma hidden sahaja.


Kerja-kerja backup sedang aktif dijalankan. Ada yang burn dalam DVD, ada yang upload ke internet. Tiada siapa yang berani menggunakan pendrive atau external hard disk pada masa ini.


Semua orang dalam keradaan berjaga-jaga dan tiada siapa yang berani menutup komputer. Virus ini disyaki akan lebih merebak jika komputer di reboot.


Walaupun semua PC dipasang Antivirus terkini seperti Avira dan juga Kaspersky, namun virus ini berjaya juga melolosi. Mungkin ada orang yang terlupa scan pendrive. Tapi dalam keadaan ini, tidak guna untuk menunding jari kepada sesiapa.


Jika ada sesiapa yang menerima pesanan ini, sila sebarkan pada yang lain. Jelas sekali masih ada virus yang berbahaya di luar sana. Sila berhati-hati apabila menggunakan pendrive daripada orang lain.


END OF MESSAGE>>>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Takkan baca je? Komen sikit..

Link